MOODLE
MOODLE
- Деталі
- Автор: moderator
- Батьківська категорія: Навчання і викладання
Відкриття віртуального навчального середовища з дисциплін туристичного спрямування
Реалізація Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012 – 2021 роки передбачає оснащення закладів освіти новітніми засобами навчання, що повинно сприяти не лише забезпеченню здобувачів освіти глибокими та міцними знаннями, а й підвищити рівень інформаційної культури. У ВНЗ особливої ваги надається програмам, що впроваджуються саме викладачами, і дають можливість відповідно до сучасних вимог забезпечувати якість викладання і навчання. Тобто вони спрямовані на розвиток у викладачів уміння оперувати предметним змістом знань, проектувати й моделювати свою професійну діяльність і самоосвіту на рівні вимог сьогодення.
Кафедра туризму першою на факультеті активно включилася в реалізацію цього напряму. Кафедра туризму отримує допомогу у створенні віртуального навчального середовища. Налагоджені контакти з фахівцями нашого університету, які допомагають у створенні сучасних інформаційних технологій і розробці програм дистанційного навчання, поєднання його із традиційним. На сьогодні більшість навчальних курсів введено в систему MOODLE.
Викладачі кафедри розуміють, що мультимедіа-технології дозволяють інтенсифікувати освітній процес, стимулювати розвиток мислення студентів, збільшувати обсяг навчального матеріалу, посилити його прикладну спрямованість, формувати пошуково-дослідницькі знання і уміння, викликати зацікавленість та позитивне ставлення до навчання. Для цього потрібно, щоб студенти під час самостійної роботи систематично виконували на основі пропонованого матеріалу творчі завдання, а викладач міг оцінити діяльність кожного з студентів. Це копітка робота, якщо мати на увазі розробку індивідуальних завдань як по лекційному курсу, так і з практичних занять. За таких умов студенти краще засвоюють навчальний курс. Виходячи з того, що найбільше студентам подобається створювати і демонструвати власні проектні роботи, ми зацікавились окремими комп'ютерними програмами. Так, нас зацікавила програма GRANI, з допомогою якої можна швидко будувати зображення географічної моделі, розв’язувати задачі на моделювання; чи програма PLUM, з допомогою якої можна проводити дослідження різних процесів та показувати їх часову розгортку. От тільки матеріально-технічна база кафедри потребує удосконалення.
В цілому розпочата кафедрою робота в напрямі поєднання традиційної і дистанційної системи організації навчального процесу виводить на проблемні питання і пропозиції, а саме:
- з метою використання інноваційних технологій та вивчення педагогічного досвіду доцільно запровадити проведення семінарів, наприклад: «Інноваційні методи, засоби та форми навчання з використанням мультимедійних технологій», «Особливості застосування різних проектних технологій в освітньому процесі», «Мультимедіа і сучасна лекція» за участю фахівців;
- ми цінуємо зусилля, які спрямовано на оновлення матеріально-технічної бази кафедр, адже слаба матеріально-технічна база кафедр робить проблемним створення ефективної системи інтерактивного навчання;
- в системі заочної форми навчання слід передбачити міжсесійний період, що забезпечить студентам-заочникам виконання пропонованих для самостійної роботи завдань, а викладачам – їх оцінити і більш обгрунтовано виставити залікові бали;
- в умовах стаціонарного навчання розробка комп'ютерних програмних засобів індивідуального навчання: по-перше, вимагає розробки спеціальної навчальної програми, яка б охоплювала весь навчальний курс, і надавала можливість викладачам систематично працювати з студентами, контролюючи їх самостійну навчальну роботу;
- на факультеті доцільно створити спеціалізований кабінет, який би мав мультимедійні підручники, віртуальну бібліотеку, електрону наочність. В першу чергу, мається на увазі своєрідний конструктор занять, який могли б використовувати викладачі з метою індивідуалізації та диференціації навчання студентів на різних етапах роботи під час занять. Ми вже бачимо, як мультимедійний проектор дозволяє проводити дискусійні семінари, розвиваючи аналітичні здібності студентів. Бажано мати і використовувати сканувальну документ-камеру, яка дозволяє швидко і ефективно сканувати будь-яку сторінку підручника. Якщо дивитися у майбутнє, то саме такий спеціалізований кабінет повинен поступово перетворитися у «активну лабораторію», де викладачі у зручний для них час опановують спеціально розроблені навчальні програми, які будуються на технологіях інтерактивного і проблемного навчання, в яких зміщується акцент на потреби тих, хто навчається. Для такого спеціалізованого кабінету визначальним повинен стати пошук оптимальної моделі підвищення кваліфікації викладачів, маючи на увазі в першу чергу її практичну зорієнтованість. Це можуть бути і короткотермінові курси (одно- або двотижневі) перед початком навчального семестру, метою яких є здійснення апробації одержаних нових знань.
- невід’ємним компонентом у системі віртуального навчального середовища слід вважати цільову підготовку педагога з метою формування нового покоління викладачів, здатних проектувати та реалізовувати нові освітні технології, здійснювати підготовку педагогів нового типу.